Asessment Center - EDUKACJA PRACOWNICZA

CX -CENTRUM EDUKACJI SŁUŻB OBSŁUGI KLIENTA
Przejdź do treści

Menu główne:

Asessment Center

PRACA i ZATRUDNIANIE > Metody rekrutacji pracowniczych
Typy rektutacji zbiorowych
Wpływ założeń na metodykę
aa
PRZYGOTOWANIA
Opis sylwetki kandydata
Zdobyte doświadczenia własne
Opinie otoczenia


.
ZAWARTOŚĆ DOK.
Zawartość CV
Treść listu referencyjnego
Metoda rekrutacji zbiorowych, połączona z szeroką analizą zachowań i predyspozycji kandydatów

 
W pracy, które zakłada częsty kontakt pracownika z różnymi kategoriami klientów, istotne są bardzo takie cechy jak : konsekwencja i elastyczność, sumienność i systematyczność, świetna komunikacja interpersonalna i empatyczność.

Jeśli mamy wielu chętnych/kandydatów, z których chcemy wybrać osoby najlepsze lub najbardziej odpowiednie do zasilenia interesującego zespołu, warto wykorzystać elementy rekrutacji  typu Assessment Center, służącej badaniu poziomu i oceny kompetencji przyszłych pracowników, na tle zbiorowości.
 
W klasycznym badaniu assessmentowym , istotna rolę przypisuje się :
 
  • Testom psychomotorycznym
  • Grom symulacyjnym
  • Ćwiczeniom sytuacyjnym
  • Wywiadom i prezentacjom pogłębionym

Najbardziej istotnym elementem tej metodologii jest obserwowanie przez wyznaczone osoby (asesorów) poczynań kandydatów i poddawanie tych obserwacji ustalonej analizie na podstawie  wcześniej uzgodnionych kryteriów.
 
Dzięki tej metodzie można ocenić nie tylko poszczególne osoby ale również cale grupy, które tworzą się w czasie ćwiczeń , pod katem późniejszego funkcjonowania w organizacji.

Metoda ta, jeśli kończy się rzetelnym przedstawieniem wyników, daje bardzo dużo nie tylko przyszłemu pracodawcy (menedżerowi) ale również samym kandydatom, co z punktu widzenia oddziaływania społecznego musi wywierać bardzo pozytywny wpływ na ocenę firmy przez kandydatów, nawet w przypadku  negatywnego rezultatu.
 
Porównywanie kandydatów z innymi, często daje korzyści osobiste i bardzo sprzyja samorozwojowi jednostki.
Style komunikowania się
Funkcjonowanie w stresie
Zdolnosci komunikacyjne
Umiejetność pracy w grupie
Przejawy dominacji
Empatyczność usposobienia
Cechy przywódcze
Łatwośc dostosowywania sie
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego