Efektywność - EDUKACJA PRACOWNICZA

CX -CENTRUM EDUKACJI SŁUŻB OBSŁUGI KLIENTA
Przejdź do treści

Menu główne:

Efektywność

Duża liczba obsługiwanych zdarzeń świadczy wyłacznie o zaangazowaniu pracownika

Jest parametrem pokazującym, przede wszystkim, zaangażowanie pracownika w wypełnianie przez siebie zadań.
 
Najłatwiejszym sposobem wyliczania efektywności personalnej jest porównywanie relacji pomiędzy czasem przeznaczonym na pozostawanie w trybie wykonywania zadań, do czasu produktywnego, czyli tego, który przeznaczony jest do wykonywania zadań, w trakcie obecności pracownika w firmie.
 
Dla przykładowego stanowiska operatora telefonicznego, w liczniku ułamka będziemy zatem mieli łączny czas prowadzenia rozmów (status: rozmawia- w trakcie połączenia), a w mianowniku, łączny czas pozostawania w gotowości lub świadczenia przez siebie, swoich usług. Niestety różne firmy stosują różne algorytmy wyliczania tego wskaźnika, w związku z tym można przyjąć, że:

  • Efektywność 1 - to czas wykonywania zadań do czasu świadczenia pracy lub pozostawiania w gotowości do jej wykonywania
  • Efektywność 2 - to czas wykonywania zadań do czasu wynikającego z etatyzacji (ca. 170 godz. w miesiącu kalendarzowym)
  • Efektywność 3 - to czas wykonywania zadań, do czasu  stanowiącego iloczyn liczby spraw i czasu uzgodnionego jako średni dla ogółu, za dany okres.

Nie powinno zatem dziwić, ze parametr efektywności, będzie każdorazowo pokazywał na inne wartości.
 
      • W przypadku 1.  promował będzie tych, którzy będą rozmowy prowadzić wyłącznie w wybranych przez siebie, optymalnych zakresach rozmów.
      • Efektywność 2. oznaczać będzie podwyższenie wskaźnika, w sytuacji kiedy ktoś pracował będzie ponadnormatywnie , tzn. zamiast 170 godz. w miesiącu, będzie wykazywał tych godzin np. 180.
      • Efektywność 3. promować będzie osoby, które wykazują się niska wartością parametru średniej długości rozmów, czyli osoby ... nie lubiące rozmawiać w ogóle lub potrafiące rozmawiać w sposób syntetyczny.
 
Parametr efektywności analizowany powinien być zawsze, równolegle z parametrami
  • produktywności
  • skuteczności

Dopiero pogląd na relacje tych trzech parametrów, są w stanie określić stopień przydatności pracownika i opłacalności jego działania, dla firmy.
Opis sylwetki kandydata
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego