Najlatwiejsza metoda zbierania informacji - EDUKACJA PRACOWNICZA

CX -CENTRUM EDUKACJI SŁUŻB OBSŁUGI KLIENTA
Przejdź do treści

Menu główne:

Najlatwiejsza metoda zbierania informacji

EDUKACJA PRACOWNICZA
Ankiety
Proste, szybkie do wypełnienia ankiety są doskonałym narzędziem gromadzenia informacji na temat struktury postrzegania różnych zjawisk , przez określoną populację.
Nawet te ankiety, wykonywane jedynie na grupie swoich pracowników, o dosyć jednorodnym profilu psychologicznym/socjologicznym, potrafią pokazać zróżnicowanie , o którym żaden menedżer nawet nie pomyślał.

Rzadko kiedy, naprędce przygotowane ankiety mogą być uznane za narzędzia profesjonalnego badania. A to dlatego , że badanie profesjonalne narzuca pewną metodę postepowania i znacząco  wpływa na konieczność stworzenia metryczki badanego , a to narzuca już co najmniej kilkanaście pytań zamkniętych.  
W biznesie jest tak, że jeśli ankieta ma więcej niż 6-7 pytań/zagadnień , to dla ankietowanego może ona jawić się jako zbyt długa i jest to dla niego niewytłumaczalny niczym, bezsensowny powód marnowania swojego (jego) cennego czasu.

Doskonale się za to sprawdza, w działaniach przedsprzedażowych. Nie dość , że dzięki niej zbieramy lub weryfikujemy pewną informacje na temat rozmówcy, to każda następna rozmowa z klientem, będzie miała charakter rozmowy ze znajomym , a nie z obcym. Tu doskonale sprawdza się model badań, rezultaty których są/mogą być interesujące i korzystne dla badanego (proste techniki wzbudzania zainteresowania). Wykonywane jednak zbyt często na tych samych osobach , zaczynają nużyć odbiorców , ale warto jest o nich pamiętać, jako o najszybszym narzędziu gromadzenia informacji o rynku, o preferencjach klientów , a nawet … o nas samych.
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego