Ocena klienta - EDUKACJA PRACOWNICZA

CX -CENTRUM EDUKACJI SŁUŻB OBSŁUGI KLIENTA
Przejdź do treści

Menu główne:

Ocena klienta

Opis sylwetki kandydata
Czy warto śledzić ten parametr?

Ocena klienta, w sposób bezpośredni ale i pośredni mówi nam o tym, czy praca została wykonana należycie, w zgodzie z oczekiwaniami i przyjętymi standardami. Zupełnie co innego oznaczać dla nas powinna ocena 3/10,  a na zupełnie co innego wskazuje ocena 9/10 ( w sakli dziesięciostopniowej). Najbardziej popularnym wskaźnikiem ostatnich lat jest ten wywodzący się z metodologii CX/CEM wskaźnik NPS (net promoter score), który występuje bądź w skali jedenasto lub dziesięciostopniowej.
Ale można wykorzystywać do tego samego również i inną metodologię, jak np. metodologię SRP. Ważne jest by ją dobrze rozumieć i należycie stosować.

Wskaźnik NPS służy głównie do analizy przebiegu zjawisk odnoszących się do działania jednej firmy w czasie lub do porównywania firm działających według jednolitego modelu biznesowego, ale w dobie indywidualizacji niezwykle jest o to trudno, wiec i skuteczność wskaźnika bywa raczej umiarkowana. Natomiast wykorzystanie tej metodologii i stosowanie jej przez dłuższy czas, to doskonałe narzędzie, dzięki któremu można z wielkim prawdopodobieństwem skuteczności, planować przyszłość koniecznych działań w organizacji.

Współczesnie, warto jest wykorzystywać szybko gromadzona wiedzę na temat tego parametru (ocena klienta).***
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego