Superwizor (supervisor)Zdarza się, że stanowisko to jest łączone ze stanowiskami kierowniczymi lub stanowiskami koordynacji projektów, jednak zadania w tych dwóch obszarach mają zupełnie inny, rozłączny charakter. Nie można być i superwizorem i kierownikiem jednocześnie. Można realizować prace w wymiarze ½ jako kierownik i ½ jako superwizor. W skrajnych przypadkach kierownik jest petentem superwizora, w innych bywa na odwrót.
Ilość stanowisk superwizorskich w centrach obsługi klienta wynosi od 1,5 (jeden z powodów możliwej absencji i pracy wielozmianowej, to stanowczo za mało) do dwóch superwizorów na zmianie, dwóch w ciągu dnia i jednego w porze nocnej oraz w weekendy, w dużych organizacjach. Sprawne zarządzanie powoduje, że skuteczna obsada superwizorska w dużym call center nie powinna być bardziej liczna niż: 3 osoby dziennie (3 FTE) + 1,5 FTE weekend = 4,5 FTE (w praktyce 5). Nie ma żadnego wytłumaczenia dla działania większej liczby superwizorów w bardzo dużych organizacjach obsługi klienta.
Zdarza się, że stanowisko to jest łączone ze stanowiskami kierowniczymi lub stanowiskami koordynacji projektów, jednak zadania w tych dwóch obszarach mają zupełnie inny, rozłączny charakter. Nie można być i superwizorem i kierownikiem jednocześnie. Można realizować prace w wymiarze ½ jako kierownik i ½ jako superwizor. W skrajnych przypadkach kierownik jest petentem superwizora, w innych bywa na odwrót.
Opis stanowiska
Superwizor – stanowisko specyficzne dla struktur płaskich, w
których rola kierownika sprowadza się do nadzoru działania poszczególnych komórek
zadaniowych, natomiast nadzór całościowy, dotyczący sposobu pracy, jej
dyscypliny, wydajności i zagadnień technicznych przekazany jest w gestie
pracowników nadzoru technicznego (nie technologicznego!!!) nad grupą projektów/przedsięwzięć
wewnętrznych. Z reguły, stanowiska superwizorskie są wydzielone i zlokalizowane
poza strefą działań operacyjnych, choć najlepiej w pobliżu lub na styku z tą
strefą , a do kompetencji superwizorskich należą:
- analiza
ruchu (telefonicznego, mailowego, spraw do załatwienia)
-
zachowanie dyscypliny na terenie biura
-
dostarczanie zbiorczych bądź indywidualnych informacji o realizowanych
projektach
-
Zdarza się, że stanowisko to jest łączone ze stanowiskami
kierowniczymi lub stanowiskami koordynacji projektów, jednak zadania w tych
dwóch obszarach mają zupełnie inny, rozłączny charakter. Nie można być i
superwizorem i kierownikiem jednocześnie. Można realizować prace w wymiarze ½
jako kierownik i ½ jako superwizor. W skrajnych przypadkach kierownik jest
petentem superwizora, w innych bywa na odwrót.
Ilość stanowisk superwizorskich w centrach obsługi klienta
wynosi od 1,5 (jeden z powodów możliwej absencji i pracy wielozmianowej, to
stanowczo za mało) do dwóch superwizorów na zmianie, dwóch w ciągu
dnia i jednego w porze nocnej oraz w weekendy, w dużych organizacjach. Sprawne
zarządzanie powoduje, że skuteczna obsada superwizorska w dużym call center nie
powinna być bardziej liczna niż: 3
osoby dziennie (3 FTE) + 1,5 FTE weekend = 4,5 FTE (w praktyce 5). Nie ma
żadnego wytłumaczenia dla działania większej liczby superwizorów w bardzo dużych
organizacjach obsługi klienta.
Kompetencje
Do kompetencji superwizorskich należą:
- analiza
ruchu (telefonicznego, mailowego, spraw do załatwienia)
-
zachowanie dyscypliny na terenie biura
-
dostarczanie zbiorczych bądź indywidualnych informacji o realizowanych
projektach
-
Zdarza się, że stanowisko to jest łączone ze stanowiskami
kierowniczymi lub stanowiskami koordynacji projektów, jednak zadania w tych
dwóch obszarach mają zupełnie inny, rozłączny charakter. Nie można być i
superwizorem i kierownikiem jednocześnie. Można realizować prace w wymiarze ½
jako kierownik i ½ jako superwizor. W skrajnych przypadkach kierownik jest
petentem superwizora, w innych bywa na odwrót.
Doswiadczenia
W przypadku stanowiska superwizorskiego doświadczenie wynika wprost i w całosci ze stazu na stanowisku bezpośrednio podległym, nowemu stanowisku pracy.
Staż
Staż pracy służacy ocenie przydatnosci pracownika do pełnienia tej funkcji musi wynikać z pracy na stanowisku opracyjnym , w analogicznej strukturze zadaniowe w jakiej przyszło mu pełnic funkcje superwizorskie.
Przysposobienie do pracy na tym stanowisku nie jest zwykle kłopotliwe, gdyż kandydat jest zanajomiony w duzym stopniu z charakterem pracy na nowym stanowisku, ze wzgledu fakt, ze przez jakis czas podlegał własnie kontroli tego samego typu.
Zdolny i posiadajacy własciwe predyspozycje kandydat jest w stanie skutecznie wypełniac zadania superwizorskie juz po miesiacu pracy na nowym dla siebie stanowisku.