Praca superwizora - EDUKACJA PRACOWNICZA

CX -CENTRUM EDUKACJI SŁUŻB OBSŁUGI KLIENTA
Przejdź do treści

Menu główne:

Praca superwizora

PRACA i ZATRUDNIANIE > Typologia pracy
 
Superwizor (supervisor) Zdarza się, że stanowisko to jest łączone ze stanowiskami kierowniczymi lub stanowiskami koordynacji projektów, jednak zadania w tych dwóch obszarach mają zupełnie inny, rozłączny charakter. Nie można być i superwizorem i kierownikiem jednocześnie. Można realizować prace w wymiarze ½ jako kierownik i ½ jako superwizor. W skrajnych przypadkach kierownik jest petentem superwizora, w innych bywa na odwrót.
 
 
Ilość stanowisk superwizorskich w centrach obsługi klienta wynosi od 1,5 (jeden z powodów możliwej absencji i pracy wielozmianowej, to stanowczo za mało)  do  dwóch superwizorów na zmianie, dwóch w ciągu dnia i jednego w porze nocnej oraz w weekendy, w dużych organizacjach. Sprawne zarządzanie powoduje, że skuteczna obsada superwizorska w dużym call center nie powinna być bardziej liczna niż:   3 osoby dziennie (3 FTE) + 1,5 FTE weekend = 4,5 FTE (w praktyce 5). Nie ma żadnego wytłumaczenia dla działania większej liczby superwizorów w bardzo dużych organizacjach obsługi klienta.
 
 
Zdarza się, że stanowisko to jest łączone ze stanowiskami kierowniczymi lub stanowiskami koordynacji projektów, jednak zadania w tych dwóch obszarach mają zupełnie inny, rozłączny charakter. Nie można być i superwizorem i kierownikiem jednocześnie. Można realizować prace w wymiarze ½ jako kierownik i ½ jako superwizor. W skrajnych przypadkach kierownik jest petentem superwizora, w innych bywa na odwrót.
 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego