Procedury - EDUKACJA PRACOWNICZA

CX -CENTRUM EDUKACJI SŁUŻB OBSŁUGI KLIENTA
Przejdź do treści

Menu główne:

Procedury

Nie ma firmy, która nie stosowałaby narzędzia jakim są procedury.
Czasem mają one charakter ogólny, czasami bardziej szczegółowy. Czasami mają postać formalną (jeśli istnieje taki wymóg organizacyjny), czasami mają charakter zwyczajowy (i wtedy generują określone problemy z ich prawidłowym
stosowaniem).

Procedury postępowania to formalny opis działania procesu. Istotny zwłaszcza tam, gdzie interpretacja bywa nieprecyzyjna. Jednak twarde zapisy mogą powodować, ze procedury stają się hermetyczne i nieelastyczne.
Co więc jest ważniejsze: proces czy procedura?

Z formalnego punktu widzenia, jednak procedura. Proces, to tylko droga jasnego przedstawienia mechanizmu działania, natomiast procedura precyzyjnie określa wszelkie skutki.

Z drugiej strony jest tak, że nie można stosować procedury jeśli nie rozumie się istoty procesu.



Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego