SCIEZKA KARIERY - EDUKACJA PRACOWNICZA

CX -CENTRUM EDUKACJI SŁUŻB OBSŁUGI KLIENTA
Przejdź do treści

Menu główne:

SCIEZKA KARIERY

EDUKACJA PRACOWNICZA
 
Ścieżka kariery młodego pracownika

Młodzi pracownicy dzielą się na co najmniej dwie kategorie. Na tych, którzy chcą bez zbędnego wysiłku zasilić swój budżet i gotowi są wykonywać jakakolwiek pracę, nie angażującą ich zbytnio oraz tych, którzy traktują swoją każdą pracę jako etap kariery, dzięki której to pracy, zostaną docenione ich kwalifikacje lub/i ich predyspozycje. Są tez i tacy, którzy potrzebują za wszelka cenę i wszelkimi metodami, obydwie te kategorie własnych oczekiwań, skutecznie połączyć. I tych może być nawet najwięcej, chociaż zadanie to należy raczej do kategorii a wykonalnych. To jak próba pogodzenia ognia i wody.
 

Ścieżka kariery to schemat zawodowej podróży, której przebieg jest dosyć precyzyjnie określony. Pokazane są na nim ( schemat) różne możliwości , a także opisane precyzyjnie wszelkie tego uwarunkowania.
 
Pracownicy należący do grupy drugiej, tych świadomych , zdecydowanie chętniej przystępują do wykonywania swoich zadań , kiedy gdzieś  w zasięgu wzroku/myśli znajduje się punkt, w którym w2 przewidywalnej przyszłości chcieliby się znaleźć. Im więcej wiedzą o możliwościach jakie wydają się być przed nimi i ich zasięgu, tym łatwiej są w stanie, wybierając dla siebie wariant najlepszy w danej chwili, wyobrazić sobie siebie,  za czas dający się przewidzieć.
 

Dla osób, szukających jedynie tymczasowego schronienia, tzw. ścieżka możliwej do osiągnięcia kariery, nie jest zbyt istotna i nie jest w żadnym wymiarze elementem wspomagającym doraźne ich  działania.
 
Jeżeli menedżerowi na Tobie zależy, powinien on być gotowy rozmawiać o Twojej przyszłości w sposób otwarty, odpowiedzialny i zrozumiały. [No chyba, że okaże się on menedżerskim hochsztaplerem…]   
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego