Szkolenia wirtualne na kazda okazje - EDUKACJA PRACOWNICZA

CX -CENTRUM EDUKACJI SŁUŻB OBSŁUGI KLIENTA
Przejdź do treści

Menu główne:

Szkolenia wirtualne na kazda okazje

EDUKACJA PRACOWNICZA
e-learning

Popularność idei e-learningu w edukacji pracowników różnych szczebli zarządzania jest olbrzymia i zdecydowanie większa, niż faktyczny poziom jej wykorzystywania na płaszczyźnie edukacyjnej, w organizacjach różnego typu, również w biznesie. Wszyscy wiedzą gdzie i kiedy można stosować e-learning i potrafią sobie w zasadzie wyobrazić sobie to, jak mogłoby to być zrobione, jednak prowadzenie planowych działań szkoleniowych z minimalnym, chociaż(nie mówię wyłącznie o wystarczającym ani o pełnym) zaangażowaniem tej techniki, jest ze względu na skalę możliwości, zdecydowanie niezadawalające.

E-learning, czyli przeprowadzanie procesu edukacyjnego z wykorzystaniem specjalnie do tego celu sporządzanych modułów lub nawet programów szkoleniowych, doskonale przydaje się do przygotowywania pracowników do rozpoczęcia działań przygotowujących do realizacji programu szkoleniowego na poziomie zaawansowanym.
 
Po pierwsze samo przygotowanie jest zdecydowanie tańsze i zdecydowanie szybsze w odniesieniu do sytuacji przygotowywania większości przyszłych pracowników do pracy. Dzieje się tak, dlatego, dzięki sposobowi przygotowania aplikacji elektronicznej z wykorzystaniem najbardziej istotnych dla organizacji sytuacji, że każdy ze szkolonych dostosowuje przebieg szkolenia do swoich predyspozycji umiejętności. Jeśli jest taka możliwość omijają moduły, które mają opanowane, jeśli jest potrzeba zatrzymują proces szkoleniowy, by sprawdzić jakieś elementy poza systemem. Pracowniczy nie marnują czasu i mogą wykorzystać go do pogłębiania wiedzy w sposób w pełni zindywidualizowany. To niewątpliwie jedna z jasnych stron stosowania tej techniki/metodologii.

Druga pozytywna twarz e-learningu, to pełna kontrolowalność szybkości i zakresu zdobywanej wiedzy, w procesach zindywidualizowanych. Każdy moduł kończy się testem (programowanym pod katem zakresu, jak i sposobu zaliczania go), który może pomagać przy dokonywaniu rozszerzonej oceny pracownika i jego profilu osobowego. Praca z narzędziami komputerowymi to wielkie uniezależnienie się pod katem czasu i miejsca przeprowadzania, a także wykonywania zadań testowych oraz natychmiastowa dostępność do wyników.
Możliwość porównywania wyników podobnych testów na przestrzeni dłuższego czasu to doskonałe narzędzie diagnostyczne i obserwacyjne, bardzo pożyteczne dla menedżerów i szkoleniowców.

Trzecia pozytywna twarz, to koszty. Co prawda przygotowanie dobrego modułu e-learningowego nie są niskie, ale mogą zostać wykorzystywane wielokrotnie w sposób, który sprawiał będzie wrażenie testów za każdym razem innych. Automatyczne różnicowanie kolejności pytań i ustawień wariantów odpowiedzi, to kolejny argument do stosowania go jak najczęściej. Koszty zaangażowanych w tradycyjny sposób szkoleniowców, to parametr, który będzie stawał się coraz większym obciążeniem finansowym. Przed e-learningiem nie ma wiec ucieczki.

Komórki szkoleniowe, działające w firmach, roszczą sobie prawo do tworzenia w sposób samodzielny rozmaitych narzędzi, w tym testów, ale zawsze wtedy istnieje obawa o utracenie obiektywizmu w późniejszym wykorzystaniu tego, co przygotowuje jeden z głównych zainteresowanych wysokimi rezultatami i wysoka skutecznością. W poszukiwaniu obiektywizmu, najczęściej lepiej sprawdza się model zaangażowania (na wyłączność lub jedynie do współpracy doraźnej) do pracy z komórkami wewnętrznymi firmy eksperta zewnętrznego, wykorzystującego z powodzeniem elementy zarządzania, psychologii, etyki.
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego