Testy na rozne okazje - EDUKACJA PRACOWNICZA

CX -CENTRUM EDUKACJI SŁUŻB OBSŁUGI KLIENTA
Przejdź do treści

Menu główne:

Testy na rozne okazje

EDUKACJA PRACOWNICZA
TESTY

Testy są najszybszym (ale niekoniecznie najbardziej precyzyjnym) sposobem weryfikowania deklarowanych postaw oraz znajomości wiedzy merytorycznej.
Ich przygotowanie, przez dobrego specjalistę, trwa relatywnie krótko, jednak możliwe jest wyłącznie pod warunkiem, ze zakres weryfikowanych zagadnień został wcześniej bardzo precyzyjnie i jednoznacznie określony.

Bardzo negatywnie wpływa, na osoby uczestniczące w teście, testy przygotowane w sposób nieprofesjonalny, kiedy są niezrozumiałe , niespójne i niekonkretne. W testach może pojawić się wiele metod i narzędzi ich wypełniania. Do najczęściej stosowanych, należą:

  • Udzielanie tyko jednej poprawnej odpowiedzi
  • Udzielanie tylko jednej niepoprawnej odpowiedzi
  • Wskazanie wszystkich poprawnych lub niepoprawnych odpowiedzi
  • Stopniowanie wartości poszczególnych odpowiedzi
  • Dostosowywanie (dopasowywanie) odpowiedniej odpowiedzi do rożnych zagadnień
  • Konieczność udzielenia odpowiedzi w formie otwartej ( opisz, jak to rozumiesz….)

Sposób weryfikacji odpowiedzi, również jest istotny przy ocenie testu. Rozumiejąca go osoba, musi wiedzieć czy oceniana jest pod kątem wskazywania odpowiedzi dobrych (punktacja dodatnia) czy dobrych i złych (punktacja dodatnia i ujemna) z lub bez wystąpienia zestawień krytycznych; nawet jeśli wszystkie wskazane odpowiedzi są dobre i wskazana jest jedna odpowiedź krytycznie zła, to mimo wszystko przyjmujemy za wartość udzielonej odpowiedzi, wartość najniższą/najgorszą spośród udzielonych)

 Testy mogą zajmować/potrzebować do wykonania dużo czasu (mogą zawiera wiele pytań), a mogą tez mieć formę swoistego e-learmingu, który w sprawnie zarządzanych organizacjach może przyjmować tez postać mikro testu ( np. codzienna konieczność udzielenia przez wybranych losowo pracowników, odpowiedzi na jakieś, zmienne 3 pytania weryfikacyjne, na początek każdego dnia pracy)  gdzie udzielenie odpowiedzi złej może wpłynąć na decyzję menedżerską, o niedopuszczeniu pracownika do pracy  lub o dopuszczeniu go w opcji warunkowej. Zagadnienie testów jest szerokie ale ich skuteczność bywa bardzo pomocna w zarzadzaniu.

Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego