Warsztaty na bazie rzeczywistych zdarzen - EDUKACJA PRACOWNICZA

CX -CENTRUM EDUKACJI SŁUŻB OBSŁUGI KLIENTA
Przejdź do treści

Menu główne:

Warsztaty na bazie rzeczywistych zdarzen

EDUKACJA PRACOWNICZA
WARSZTATY
Warsztaty, to generalnie taki typ szkolenia interpersonalnego, który wymaga od trenera umiejętności rdzenia sobie z bieżącymi sprawami i zgłaszanymi na bieżąco problemami zawodowymi/obsługowymi/operacyjnymi.

Warsztaty przeprowadzane są w zdecydowanie mniejszych grupach szkoleniowych, niż inne formy szkoleniowe. Ilość osób  12- wydaje się ilością absolutnie maksymalną , by rzeczywiście trener mógł być w stanie ocenić prawidłowo, czy jakieś zagadnienie zostało zrozumiane i przećwiczone w sposób należyty. Z praktyki wiadomo , ze w zdecydowanej większości przypadków,  zespoły liczniejsze niż tuzin uczestników,  nie powinny być szkolone metoda warsztatową.

Kolejnym elementem charakterystycznym dla warsztatów jest bliskość tematyki ćwiczeń z tematami stanowiącymi pewien problem, w trakcie codziennej pracy ich uczestników. Najlepiej jest , jeśli przypadki reprezentują najważniejsze lub najliczniej wstępujące kwestie nurtujące szkolone zespoły,  problemy z którymi ciągle borykają się pracownicy.
Merytorycznie, warsztaty mogą trwać krócej niż szkolenia tradycyjne, nawet 4-6 godzin . Dłuższa ich formuła może wpływać negatywnie na zapamiętywanie treści , które powinny zostać przekazane w sposób trwały, ich uczestnikom.

Za warsztat można uznać tez formułę „coachowania” grupy kilkuosobowej , co nazywane bywa często „coachingiem grupowym” (coaching z zasady i z reguły występuje w konfiguracji 1:1 i trwa nie dłużej niż 1,5 godziny) , który wymaga tymczasowego odizolowania uczestników od otoczenia osób aktywnie obsługujących w tym samym czasie klientów.
Wyniki warsztatów, stopnia zaangażowania, reprezentowanych postaw , mogą (chociaż nie musza) wpływać na późniejszą ocenę dokonywaną przez menedżera, mającą formułę oceny długookresowej pracownika. Jednak by zastosować taka opcje, pracownicy musza być  o tym skutecznie poinformowani wcześniej. Tego wymaga menedżerski profesjonalizm.
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego