Wdrożenie jest najbardziej istotnym zdarzeniem, w zakresie funkcjonowania nowego pracownika w firmie. Jeśli nie zostanie ono przeprowadzone właściwie, to może negatywnie skutkować i
Zmarnujemy dobrze zapowiadającego się pracownika
Wywołamy niechęć, osoby z dobrymi predyspozycjami, do integrowania i identyfikowania się z firmą
Zatrzymamy osobę w jej rozwoju poprzez zmianę nastawienia z obiektywnego i pozytywnego na subiektywne, widzące jedynie elementy źle zorganizowanego, niesprawiedliwego świata
Wywołamy w ludziach krytycznie złą ocenę organizacji, z którą kandydat do pracy wiązał dużą nadzieję,
Zamiast otrzymania efektywnie działającego pracownika, otrzymamy kogoś, kto nieustannie popełnia błędy i kto kieruje się w pracy swoimi własnymi wartościami, a nie wartościami na których zależy firmie,
Nauczymy pracownika złych zachowań i postaw, które w przyszłości będzie bardzo trudno wykrzewić (negatywnie wpłyniemy na jego prywatne życie i jego zawodowy rozwój Pokażemy mu swoją menedżerską nieumiejętność i bezradność w zakresie przeprowadzania skutecznych wdrożeń.
Każde wdrożenie pracownika powinno zawierać elementy zestawione w przejrzystym i zrozumiałym harmonogramie, odnoszące się do:
Zrozumienia misji organizacji oraz sposobu współdziałania/oddziaływania na beneficjentów usług, które oferujemy
Opanowania wiedzy o usługach/produktach oferowanych klientom na rynku, które oferujemy z wewnętrznym przekonaniem o ich słuszności i przydatności
Sformułowania celów firmy, komórki organizacyjnej oraz celów własnych, możliwych do realizacji w trakcie wykonywania powierzonych pracownikom zadań,
Przedstawienia natury procesów toczących się w firmie, związanych z zakresem działań pracownika,
Określenia charakterystyki zasad podległości i nadrzędności oraz poznania wszystkich możliwych ścieżek odwoławczych, w przypadku wystąpienia jakichkolwiek konfliktów
Nauczenia metod skutecznego oddziaływania na klienta
Nauczenia zasad funkcjonowania w grupie zadaniowej,
Określenia zasobów bazowiedzowych, dotyczących Twojej pracy oraz zasad ich uzupełniania (jeśli zajdzie taka realna potrzeba).
Wdrożenie, z uwzględnieniem wszystkich wymienionych elementów, powinno zakończyć się sprawdzeniem opanowanej wiedzy i opanowanych umiejętności, stopnia zrozumienia i identyfikacji z wartościami firmy. I o ile, pracownik nie wykaże się dostatecznym stopniem rozumienia i akceptacji, nie powinien zostać dopuszczony do swojej pracy.