Przy określaniu narzędzi wykorzystywanych przez pracowników firmy, największe znaczenie ma to, które z nich będzie najtańsze, które będzie najłatwiejsze do wdrożenia, które będzie najłatwiejsze do wykorzystywania, które można będzie jeszcze długo i skutecznie rozwijać lub… z kim chcemy współpracować.
Biznes we współczesnych czasach zmienia się błyskawicznie. Dzisiaj podjęta decyzja, już w przyszłym roku może nie wygląda tak atrakcyjnie. Prawidłowością, stosowana przez większość menedżerów projektów, jest przyjęcie założenia, że podjętej decyzji się nie kontestuje. Można ją zmienić, ale wyłącznie pod wpływem logicznych obliczeń. W innym przypadku, opieszałość wynikająca z ciągłego kontestowania, przynosi realne straty (lub brak oszczędności).Oczywiście, bardzo dużo zależy tez od sposobu finansowania rozwiązań technologicznych. Tempa ich amortyzacji i starzenia się technologii. Jednakże główną myślą przewodnią jest:
dokonywać wyborów szybko i przy jak najniższym wskaźniku niebezpieczeństwa biznesowej porażki. Bezpieczeństwo – potrafi bowiem kosztować najwięcej.
CZY UZYTE NARZEDZIA ZOSTAŁY DOBRZE SKALIBROWANE POD POTRZEBY?
INTEGRACJA
Niezależność systemów czy mozliwość integrowania z dowolnymi aplikacjami?
Bezpośrednia wymiana danych czy model hurtowni danych?
Elastyczne interface'y uzykowników czy model pobierania wybranych danych?
Otwarta czy zamknieta architektura programistyczna?
UZYTECZNOSC
Do czego potrzebne sa nam narzedzia wsparcia?
Łatwość uzycia czy może lepiej wymuszona specjalizacja?
Łatwość archiwizowania a mozliwośc szybkiego raportowania?
Otwarta architektura raportowania czy zamkniete obszary dostepności?
Indywidualizacja profili czy poziomy użyteczności?
Szybkość adaptacji czy intuicyjnosc zastosowań?
ROZWIJALNOŚĆ (ROZWÓJ)
Jak szybko mozna zwiększyć liczbę dostepnych wskaźników?
Jak szybko zwiekszyć volumen użytkowników?
Na ile łatwo zintegrować system z narzedziami, które dopiero sie pojawią w przyszłości?
Wymiana systemu czy zachopwanie wymienności poszczególnych elementów systemu?
Możliwość precyzyjnego profilowania interfejsów użytkownika
Niskie koszty rozwijania zastosowanej technologii
EFEKTYWNOSC
Możliwość pełnego monitorowania statusów?
Model elastycznego rekonfigurowania struktury generowanych statystyk czy niezmienność natury wykorzystywanych danych?
Możliwośc łatwego filtrowania stopnia szczegółowosci pobieranych danych czy stabilnośc i pogladowość monitorowania?
Obiektywizm danych czy narzędzie informowania o alarmach/przekroczeniach?