Obszar Customer Experience nie doczekał się zbyt wielu syntetycznych opracowań traktujących o zjawiskach występujących w jego obrębie, w sposób kompleksowy czy choćby całościowy. Jednocześnie autorzy branżowych publikacji, które gdzieniegdzie pojawiają się w postaci artykułów, notatek czy relacji jak do tej pory nie pokusili się do zmaterializowania i opublikowania swoich przemyśleń w postaci wartościowych, podręcznikowych opracowań.
Należy pamiętać, że ze względu na fakt, iż obszar CX-CEM jest bardzo szeroki, każdą z pojawiających się na rynku publikacji branżowych należy traktować bardziej w kategorii business case’u niż całościowej analizy zagadnień, pokazujących zarówno „duży jak i mały obrazek” zjawisk towarzyszących branży.
Najczęściej treści tych publikacji wynikają z osobistych przemyśleń, wskutek zdobytego na przestrzeni kilku, a nawet kilkunastu branżowych lat doświadczeń menedżerskich lub eksperckich.