Nowoczesne organizacje funkcjonujące na styku technologii,
psychologii, finansów borykają się coraz bardziej z problemami zapewnienia
bezpieczeństwa, w różnych jego aspektach.
Także uwarunkowania
formalno-prawne narzucają stosowanie i respektowanie zasad oraz regulacji, bez których firma na rynku szybko zostanie
zmarginalizowana.
Bezpieczeństwo można podzielić na
następujące podkategorie:
- bezpieczeństwo informatyczne
- bezpieczeństwo bazodanowe i
bazo-wiedzowe
- bhp i bezpieczeństwo p.poż
- bezpieczeństwo personalne (ludzkie,
osobiste)
- bezpieczeństwo psychiczne i
fizyczne pracowników i zespołów pracowniczych
- bezpieczeństwo finansowe
- bezpieczeństwo formalno-prawne
Każdy z tych podobszarów wymaga
przygotowania regulacji i ich przestrzegania. Żaden z nich nie powinien spędzać
przysłowiowego „snu z powiek” pracowników. Definicja wewnętrzna terminu bezpieczeństwo
powinna być jednoznaczna, prosta i powszechnie zrozumiała oraz powinna mieć
postać trwałą i odtwarzalną (zapisana w dokumentach wewnętrznych firmy).