Coaching i mentoring menedzerski - CENTRUM WSPARCIA MENEDZERA

CENTRUM WSPARCIA MENEDZERA CX
Przejdź do treści

Menu główne:

Coaching i mentoring menedzerski

ZAGADNIENIA KADROWE > EDUKACJA PRACOWNIKÓW
Czym jest coaching?
Definicje coachingu
Techniki coachowania
Plusy i minusy coachingów
*
Czy twoj przelozony mysli, że nie potrzebujesz juz nadzoru?
Człowiek, który nieustannie próbuje podnosić swoje kwalifikacje zawodowe musi mieć okazje do tego, by jego postawa mogła być oceniana przez niezależnego, a co za tym idzie bezstronnego, uznanego w środowisku branżowym lub w środowisku własnej firmy, obserwatora.

Firmy coraz częściej znajdują uzasadnienie dla tego, by swoją kadrę (podległą kadrę menedżerską) obserwować/monitorować i oceniać.
 
Gorzej jest z samymi menedżerami. Większość z nich traktuje takie mechanizmy, jako narzędzia kontroli i oceny, a nie jako narzędzie rozwoju i wsparcia. Stad tak duży opor przed ingerencja osób z zewnątrz w ich wewnętrzny, menedżerski świat.
 
Menedżerów można podzielić na trzy grupy:
  1. Tych, którym monitoring i coaching nie przeszkadzają i dopatrują w nim szansy na swój rozwój osobisty
  2. Tych, którzy traktują je, jako niezasadne narzędzie kontroli i mechanizm rozliczania z wykonywanych zadań
  3. Tych, którzy odczuwają swoista rozdwojenie jaźni i co prawda z obawą, ale jednak z pewnym oddaniem, dopuszczają możliwość stosowania tych mechanizmów przez firmę (przez przełożonego) wobec nich.
 
Ten sam podział można zinterpretować tez inaczej, na:
  1. Tych, którzy sami chętnie zakontraktowaliby taka usługę wobec siebie, jako narzędzie rozwoju zawodowego i osobowego
  2. Tych, których należy zmuszać i robią oni wszystko by wykazać, ze coaching jest niepotrzebny a nawet bezzasadny i zupełnie zbędny
  3. Tych, którzy starają się by efekty ich działań były ocenione jak najlepiej i skrywają swoje menedżerskie oblicze, a co za tym idzie nie potrafią tak do końca wykorzystać tworzonej przez organizację ścieżki samorozwoju.
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego