Poruszanie się po obszarze obsługi klienta, to również konieczność obserwowania mediów, w tym prasy branżowej. Pojedynczy artykuł może wnieść dużo inspiracji dla menedżera, nie kosztuje zbyt wiele ( w zasadzie nic), a jego treść może być przyswojona w najlepszym dla menedżera momencie, tj. w chwili, gdy on sam uzna to za właściwą chwilę. I na dodatek jest ona odtwarzalna (wielokrotnie odtwarzalna).
Każdy dobiera dla siebie najlepsze medium. Jest ich już sporo. W sprzedaży, marketingu, HR można powiedzieć, ze istnieje swoista nadprodukcja ( i to bardzo dobrze!).
W obszarze customer care, mediów przyjaznych adeptom sztuki zarzadzania obszarem CX-CEM jest mniej, ale też jest z czego, wybierać.
Najwięcej ich istnieje w obszarze call/contact center :
W badaniach/ankietach organizowanych i przeprowadzanych przez środowisko polskiego telemarketingu powinni uczestniczyć wszyscy gracze na rynku, czyli de facto przedstawiciele wszystkich działów obsługi klienta z wszystkich firm, chcących wykonywać swoje zadania w sposób wystarczająco profesjonalny. Wyniki ankiet/badan powinny być publikowane i powszechnie dostępne. Tylko stad będziemy wiedzieć jak zmienia się nastawienie, w tym oczekiwania klientów, w czym możemy być lepsi od naszej bezpośredniej konkurencji, jakie nowe zagadnienia sa poruszane powszechnie i jakie remedium na problemy zostało wymyślone i zastosowane.
Tylko dzięki takim działaniom, szansa na osiągnięcie bardzo wysokiego poziomu rozwoju branży customer care, zostanie należycie wykorzystana.