Sprawiedliwość ocen - CENTRUM WSPARCIA MENEDZERA

CENTRUM WSPARCIA MENEDZERA CX
Przejdź do treści

Menu główne:

Sprawiedliwość ocen

DYLEMATY ZARZADCZE > DYLEMATY KONTROLI i MONITORINGU > KRYTERIA DOBRYCH OCEN AUDYTU
SPRAWIEDLWOŚĆ OCEN
 
Nie jest błędem określanie/wyznaczanie różnych zasad oceny dla homogenicznych grup pracowniczych. Występowanie tego zjawiska musi być jednak transparentne i akceptowalne prze ogół, a zwłaszcza przez zainteresowanych.
 
(Jeżeli ktoś tego nie akceptuje, to może, a w zasadzie powinien odejść z organizacji, której zasad nie chce zachować i przestrzegać, bo jest to cześć umowy pomiędzy pracownikiem a organizacją, która go zatrudnia)

  • Interpretacja wyników nie musi ograniczać się wyłącznie do oceny przypisanych stanowisku wskaźników. Jeżeli natomiast nie jest to działanie obiektywne, powinno to być zawczasu jednoznaczne i umotywowane.

  • Nigdy nie powinno być tak, że wyłącznie wartość wskaźników komunikuje nam wprost, że to osoba z najgorszymi wskaźnikami jest tą najgorszą i potencjalnie pierwszą do zwolnienia.

  • Ale nie może tez być tak,  za wyniki zwalniamy z pracy osobę, która w tabeli wyników nie znajduje się w czwartym kwartylu skuteczności pracowniczej, a w trzecim lub nawet drugim.
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego