Warunki sprzyjajace samorealizacji - CENTRUM WSPARCIA MENEDZERA

CENTRUM WSPARCIA MENEDZERA CX
Przejdź do treści

Menu główne:

Warunki sprzyjajace samorealizacji

DYLEMATY ZARZADCZE > DYLEMATY KONTROLI i MONITORINGU > KRYTERIA DOBRYCH OCEN AUDYTU
WARUNKI SPRZYJAJACE SAMOREALIZACJI
 
Organizacja aspirująca do pozycji lidera rynkowego, musi (o ile zarząd firmy aprobuje XXI wieczne kryteria jakości działań w obszarze CX-CEM) uwzględniać potrzeby samych pracowników. Współczesny biznes nie może funkcjonować bez szerokiej aprobaty zasad i mechanizmów funkcjonowania firmy na rynku, przez pracowników i klientów .

  • Pracownik powinien być traktowany jak swoista efemeryda, która w każdej chwili może chcieć opuścić zespół, w którym funkcjonuje zawodowo i społecznie.

  • Z drugiej strony, firma nie powinna eksploatować swoich pracowników w sposób bezsensowny i niesprawiedliwy społecznie. Bezsensowny, to znaczy np. nagradzać  w pracy pewnych ludzi, którzy nie są efektywni i nie rokują na poprawę (w określonym czasie) w zakresie ścisłe określonym „z góry”.

  • Ale firma jeśli chce zatrzymać najbardziej wartościowych i ambitnych pracowników, musi dbać o stworzenie pracownikowi warunków akceptowalnych, zachęcających do związania się z nią na dłużej.
 
Niestety jest tak, że jeśli pracownik dostaje propozycję z zewnątrz, zdecydowanie bardziej atrakcyjną i nie otrzyma kontroferty od dotychczasowego pracodawcy (lub kontroferta wyda mu się śmiesznie niska/niewystraczająca) w odpowiednim momencie, pracownik nie będzie miał skrupułów i pracodawcę ( a w zasadzie swego menedżera) opuści skutecznie.
 
Pracownik doceniony, zawsze pracuje efektywniej i przyciąga do firmy jednostki mu podobne, z korzyścią dla organizacji. I wystarczy pamiętać: wystarczy zaufać ludziom, którzy na to zasługują.
 
PS. Powtarzające się zbyt często renegocjacje źle świadczą lub o pracowniku lub o menedżerze, uczestniczącym w negocjacjach ostatnim razem.
 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego