Wysoki poziom kompetencji kadry - CENTRUM WSPARCIA MENEDZERA

CENTRUM WSPARCIA MENEDZERA CX
Przejdź do treści

Menu główne:

Wysoki poziom kompetencji kadry

DYLEMATY ZARZADCZE > DYLEMATY KONTROLI i MONITORINGU > KRYTERIA DOBRYCH OCEN AUDYTU
Wysoki poziom kompetencji kadry
 
Ocena kompetencji kadry powinna mieć charakter systemowy.

Określone kompetencje i umiejętności pracownika/menedżera powinny stanowić podstawę do właściwego funkcjonowania w organizacji. Obydwa te parametry (kompetencje i umiejętności) powinny być w jak najpełniejszym stopniu opisane szczegółowo w regulaminach pracy firmy oraz w opisie stanowiska każdego pracownika.

Używanie w tym miejscu określeń o naturze ogólnej i nieprecyzyjnej jest askuteczne, ponieważ nie daje możliwości właściwego egzekwowania  jakości wykonywanych zadań oraz precyzyjnej oceny skutków wykonanych czynności w zakresie ich wpływu na ocenę pracownika.

  • Czy lub/i w jakim stopniu pracownik posiada cechy, opisane w charakterystyce jego stanowiska pracy?

  • Czy pracownik wykorzystuje swoje umiejętności i posiadane kompetencje w swojej bieżącej pracy?

  • Czy zna i wykorzystuje, wyznaczony dla swojego stanowiska obszar decyzyjny (czy wie kiedy może samodzielnie podejmować decyzje i w jakim zakresie)?

  • Czy zna przebieg swoich ścieżek odwoławczych dla różnych kategorii spraw/problemów?

  • Czy wie, jakie kompetencje umiejętności są niezbędne do tego, by móc starać się o swój awans w organizacji?  
 
 
 
 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego