Wlasciwe rozmumienie celów - CENTRUM WSPARCIA MENEDZERA

CENTRUM WSPARCIA MENEDZERA CX
Przejdź do treści

Menu główne:

Wlasciwe rozmumienie celów

DYLEMATY ZARZADCZE > DYLEMATY KONTROLI i MONITORINGU > KRYTERIA DOBRYCH OCEN AUDYTU
Właściwe rozumienie celów
 
Bardzo istotnym dla sprawnego funkcjonowania organizacji jest właściwe rozumienie i akceptacja celów, jakie organizacja stawia przed pracownikami i menedżerami. Niestety, brak właściwej realizacji zagadnienia, skutkuje tym, że menedżer lub pracownik zapytany o naturę celów, nie potrafi odpowiedzieć zdecydowanie i konkretnie na to pytanie lub odpowiedz jego jest nieprecyzyjna lub zupełnie niezgodna z tym, co firma chciałaby realizować.
 
Każdy pracownik (menedżer) bez znajomości właściwej natury swojej pracy, staje się co najmniej nieefektywny.
 
Do zagadnień, na które uwagę zwraca każdy audyt, nalezą:

  • Czy pracownik zna cele, określone dla swojego stanowiska oraz stanowisk podległych (jeśli takie występują w strukturze organizacji) i bezpośredniego stanowiska nadrzędnego?    
 
  • Czy stosowane wskaźniki KPI oddają naturę pracy, wykonywanej w celu realizacji zadań?
 
  • W jaki sposób weryfikowana jest znajomość celów K.O. ?
 
  • Czy i w jaki sposób realizacja celów wpływa na ocenę okresowa pracownika?
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego