Skuteczność działanianie musi oznaczać wyłącznie skuteczności sprzedażowej:
Najprostszym parametrem kryteriom skuteczności jest procentowy udział spraw zakończonych sukcesem, przy założeniu reprezentatywności grupy porównawczej
Skuteczność może odnosić się zarówno do procesów jak i czynności i w obydwu przypadkach oznaczać może zupełnie inne rzeczy (mieć zupełnie inne znaczenie)
W mierzeniu skuteczności ważne jest by brać pod uwagę współczynnik spraw zamkniętych, a nie zawieszonych i przekazanych (jeśli już to powinny one mieć wartość ujemną)
Skuteczność może oznaczać (zwłaszcza w obszarze CX-CEM) skutek zdarzenia, jak również ocenę wystawioną przez klienta; Sprawa zamknięta, a klient stracony – to nie jest w żadnej mierze sukces pracownika!!!)
Skuteczność działania ma co najmniej dwa wymiary: liczony w kontekście zdarzeń dokonanych lub liczone w kontekście zdarzeń w jednostce czasu. I to właśnie organizacja (jej wyznaczeni przedstawiciele) ustala sama priorytety w tym zakresie