DYLEMATY ZARZADCZE > DYLEMATY KONTROLI i MONITORINGU
Obiektywizm
Struktury obsługi klienta powinny pełnić funkcje pojednawczą pomiędzy firmą i jej interesami, a klientem czyli osobą poszukującą dla siebie jak najlepszych rozwiązań, spośród wielu, oferowanych w tym samym czasie, na szerokim rynku.
Zgoda na takie właśnie pojmowanie roli struktur CEX, to decyzja/dekretacja osób zajmujących najważniejsze stanowiska w obszarze zarządzania organizacją na to, by biznes był etyczny. Deklaracje mówiące o tym, ze firma nie będzie stosować kruczków prawnych i sprzedażowych/akwizycyjnych to cecha , której znaczenia nie da się przecenić.
Ale w wielu firmach , które działają w obszarze sprzedaży, taka postawa to nadal standard. I nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie było to równoznaczne, z deklaracjami w stylu „możemy oszukiwać, byleby tylko być w stanie osiągnąć swój cel i sukces.
Jakikolwiek menedżer, który planuje swoje szybkie odejście z firmy, właśnie takimi kryteriami (jedynie doraźnymi korzyściami) może się kierować. To właścicielowi i zarządowi (głównemu zarządzającemu firmą) przede wszystkim powinno zależeć na opinii i faktycznej bliskości z klientem, świadomym odbiorcą usług i oferowanych towarów.
Wszelkie oceny dotyczące ludzi w organizacji, powinny ukazywać zaangażowanie pracowników w sprawy klientów, a wszelkie oceny działań komórek organizacyjnych, dokonywane przez menedżerów, powinny być sprawiedliwe i precyzyjne. Obiektywizm w działaniu oznacza przyznanie racji zawiedzionemu klientowi, w sytuacji kiedy to my nie wywiązaliśmy się z obiecanych zobowiązań, a także zwracanie uwagi na te same elementy przy ocenie wszystkich naszych podwładnych.
Obiektywizm= sprawiedliwość = branie odpowiedzialności za swoje czyny
Przestrzegając zasad wpływajacych na kształtowanie sie obiektywnego obrazy, sprawnie i skutecznie działajacej komórki organizacyjnej, nie musimy obawiać sie jakichkolwiek ocen, bedacych nastepstwem oceny, sporzadzonej przez systemowu audyt wewnetrzny lub zewnętrzny.