Poczucie użytecznosci - CENTRUM WSPARCIA MENEDZERA

CENTRUM WSPARCIA MENEDZERA CX
Przejdź do treści

Menu główne:

Poczucie użytecznosci

DYLEMATY ZARZADCZE > DYLEMATY KONTROLI i MONITORINGU
 
To dobrze, że nadal jestem komuś potrzebny...
 

Biznes do polowy XX wieku polegał głównie na tzw. wyzysku człowieka przez człowieka. W tamtych czasach, zawsze był ktoś, kto biznes swój oceniał wyłącznie przez pryzmat swoich własnych korzyści.
 
Współcześnie, coraz częściej przedsiębiorstwo traktuje biznes nie przez pryzmat realnych, księgowych zysków, a przez pryzmat wzrostu wartości świadectw udziałowych przedsiębiorstwa. Tym bardziej , coraz powszechniejszy staje się model, w którym pozbawienie udziałów (lub opcji na akcje) menedżerowie, poszukują osobistych korzyści nie w księgowych systemach firmy, a w prowadzonych nie zawsze w zgodzie ze sztuką zarządzania, etapach zarządzania operacyjnego, na które maja wpływ osobisty.
 

Tak jak na niższych poziomach zarządzania nie docenia się siły młodych menedżerów, tak na szczeblu zarządczym, zbyt rzadko stosuje się narzędzia odpowiednio wyskalowanej i precyzyjnej kontroli.
 
Każdy pracownik, który trzyma w ręce akcję firmy, poczuwa się do dbałości w wykonywaniu najprostszych nawet czynności, z nadzieją, że dobrze wykonana praca przyczyni się w jakiś sposób, do wzrostu jej wartości (wartości akcji).

 
Pozwólmy ludziom na to, by czuli się gospodarzami przedsięwzięcia, w którym uczestniczą. Pozwólmy im współdecydować  (mają i tak zbyt małą silę by decydować indywidualnie, ale wielką wiedzę, która może zrewolucjonizować działania firmy).
 
Poczucie bycia docenionym i bycia użytecznym, może być najsilniejszym bodźcem kalibrującym działania firmy w sposób najbardziej efektywny.
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego