Przejrzyste i kompletne procedury działania - CENTRUM WSPARCIA MENEDZERA

CENTRUM WSPARCIA MENEDZERA CX
Przejdź do treści

Menu główne:

Przejrzyste i kompletne procedury działania

DYLEMATY ZARZADCZE > DYLEMATY KONTROLI i MONITORINGU
 
Przejrzyste i kompletne procedury działania
 
Pokazanie pracownikom co należy robić, jak należy robić, kiedy należy robić, niejednokrotnie wystarcza do tego, by przedsiębiorstwo sprawnie weszło na pułap organizacji samoistnie funkcjonującej.
 
Zwariowany świat XXI wieku, charakteryzuje się tym, ze firmy coraz częściej podkupują wzajemnie najlepszych lub dobrze wyszkolonych i samodzielnych pracowników.
 
Jeżeli procedury i procesy nie zostały przed ich odejściem właściwie opisane i jednoznacznie interpretowane przez ogół, relatywnie szybko nastąpi zjawisko małpy, która boi się sięgnąć po ubóstwianego przez nią banana, kompletnie nie wiedząc dlaczego (*)

Organizacja bardzo często wystrzegają się działań z obrazami graficznymi (mapami) procesów i dokumentami mającymi charakter procedur.
Zdaja sobie sprawę z tego, że do tworzenia w pełni czytelnych dokumentów tego typu potrzebni są w organizacji wybitni specjaliści. Menedżerowie maja łatwość wskazywania błędów i proponowania rozwiązań dla sytuacji niejasnych, natomiast ich umiejętności nie są wystraczające do tego, by móc opisać to wszystko samodzielnie, we właściwy, zrozumiały także dla innych sposób. W takich sytuacjach potrzebny jest zawsze swoisty tandem: tego kto wie co, z tym, kto wie jak (w jaki sposób) to zrobić profesjonalnie.

Precyzyjne opisanie i zweryfikowane na dużej grupie pracowników, sprawdzenie oraz wyeliminowanie miejsc, w których może dojść do  niezrozumienia lub przekłamania powoduje,  że już kilka tygodni po wdrożeniu, koszt takiej inicjatywy się zwraca. Później przeistacza się w czyste zyski z oszczędności.
 
Ktoś musi nad tym trzymać pieczę i dbać o ciągłą aktualizację, nie zważając na przeciwności, które pojawią się w międzyczasie.
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego