Cele indywidualne, w przeciwieństwie do celów zespołowych powinny odzwierciedlać rzeczywiste możliwosci większości zespołu i promować mozliwości najlepszych pracowników. W praktyce jest tak, ze cele indywidualne powinny być realne do osiagniecia przez ponad połowę składu osobowego zespołu.
Dotyczy to zarówno kategorii ilosciowych i jakosciowych.
Należy jednak pamietać, ze niezwykle popularny ostatnimi czasy wskaźnik NPSnie pokazuje rzeczywistego stanu jakosci pracy (obsługi) a jedynie stanowi tło porównawcze, do obserwowania zmian jego wysokosci. Pogorszenie sie wskażnika mówi o zmianach jakie dokonały sie na poziomie oczekiwań klienta i mozliwosci świadczenia serwisu konsumenckiego na jego rzecz, a nie jest obiektywnym, umożliwiajacym bezpośrednie porównywanie wyników róznych firm w róznych branżach, wskaźnikiem.
Ma on bardziej naturę badawcza niż praktyczną, o czym wielu menedzerów zapomina.