korzysc z transparentnosci oceny - CENTRUM WSPARCIA MENEDZERA

CENTRUM WSPARCIA MENEDZERA CX
Przejdź do treści

Menu główne:

korzysc z transparentnosci oceny

DYLEMATY ZARZADCZE > DYLEMATY ZARZADZAJACEGO
Korzyści z transparentnosci oceniania?

Czy warto być aktywnym arbitrem czy lepiej pozostawić rywalizację w postaci w pełni przejrzystej?
Co samoistnie nakręca rywalizację?
Metody oceniania
Celowość oceniania
Tabele ocen
Oceniać czy być ocenianym?
Stworzenie prostych, zrozumiałych dla wszystkich zasad, zdejmuje z barków zarzadzajacego konieczność ciagłego ingerowania w toczace sie "zawody/rywalizację". Pracownicy wierzacy w to, że zasady sa niezmienne dla wszystkich, sa w stanie samoisttnie i samodzielnie kontrolować rywaizację i nie angazować w dokonywanie werdyktów, swoich przełozonych.
Obowiazkiem tych ostatnich jest jedynie, by dostraczac rywalizujacym, wiarygodne i systematyczne dane , na temat osiaganych wyników/rezultatów.
Oceniaja sie sami pracownicy, porównuja swoje dokonania i styl działania z najlepszymi i staraja sie ich dopedzić.

Stworzenie wrażenia tajności oceny dokonań pracowniczych, w wiekszosci przypadków generuje chaos, niezadowolenie, ciagłe zastrzezenia i bardzo obniza motywację.


Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego