czy wspierac osiaganie celów - CENTRUM WSPARCIA MENEDZERA

CENTRUM WSPARCIA MENEDZERA CX
Przejdź do treści

Menu główne:

czy wspierac osiaganie celów

DYLEMATY ZARZADCZE > DYLEMATY ZARZADZAJACEGO
Pracownik doglądany pracuje ... inaczej
Synergia wymaga pozytywnej energii...
Pomagaj poszczególnym pracownikom
Pokaż, że umiesz robić to, co robią oni...
CZY I JAK TO WSPIERAĆ?
 
Na każdym etapie rozwoju pracownika, wspiera się jego działania w różniący się od siebie sposób.
Patrząc na jego osobistą motywację, to:
 

  • Najpierw musi on udowodnić, ze zasłużył na przyjęcie do pracy
  • Potem musi udowodnić, ze zasłużył na pozostanie na swoim stanowisku, po okresie próbnym
  • Później, ze się skutecznie uczy nowych rzeczy/zagadnień
  • Jeszcze później, że jego efektywność i produktywność się podnoszą
  • Po czym, że jest już w stanie rywalizować z najlepszymi w zespole
  • W końcu, że zasługuje na swój awans
  • Itd.

 
 
 
 
 
 
 

 
Każdy z tych etapów staje się skuteczny, jeśli pracownik odczuwa satysfakcję z własnych osiągnięć. Każdy z etapów może okazać się dramatyczny, jeśli stosować się będzie wobec pracownika obstrukcję.
 

Pracownik musi też czuć, że:

 
  • W organizacji docenia się podejmowane starania
  • Stosuje się w niej obiektywne metody oceny
  • Otrzymuje się informacje umożliwiające reagowanie na zaistniałe błędy w odpowiedni, nie przypadkowy sposób.
 
 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego