testy - AKTUALNOSCI CEM

PORTAL OBSŁUGI KLIENTA
Przejdź do treści

Menu główne:

testy

Efekt ostatniego kwartalu
TESTY to bardzo niedocenione narzędzie wspierania działań menedzerskich.

Proponujemy skupić sie na czterech głównych korzysciach jakie daje wykorzystanie testów w działalnosci biznesowej.
1.  pomoc przy okreslaniu predyspozycji i doswiadczeń kandydatów do pracy
2.  cykliczna weryfikacja stanu wiedzy pracowników i kadry zarzadzajęcej
3.  weryfikacja tempa zmian i stopnia spełniania wymogów, stawianych podległym pracownikom
4.  systematyczne zbieranie opinii na temat oczekiwanych działań pracodawców

Niewielu menedzerów firm, którym powierzono odpowiedzialnośc za rozwój organizacji, przywiązuje należytą uwagę do informacji, która kształtuje współczesny rozwój. Ciagle wielu z nich podąża droga swoich dziewietnastwiecznych poprzedników i swoje działania stara opierac na swoich przeczuciach. Stąd ciagle mamy niestabilny rynek, którym w dyuzym stopniu rzadzi przypadek. Obszar obsługi klienta również nie doczekał sie jeszcze opracowania właściwych tez, które pozwalałyby zwiekszyc efektywność działania. A to jest wina menedzerów. Jest to wina nie przekazywania potrzebnych informacji z poziomu zarzadczego na poziom wykonawczy, wina braku monitorowania i analizowania przyczyn i skutków, wina przeewagi działąn doraźnych nad długoterminowymi.
Umiejetna analiza informacji, gromadzonych miedzy innymi dzieki testom, moze to szybko zmienić. Wystarczy chcieć. Chciec to robić ale wczesniej, chcieć się tego nauczyć.

Ciągle zaskakiwani jestesmy tym, ze firmach nie ma utrwalonej zasady przekazywania informacji na teat wymagań stawianych pracownikom. Ze ciągle króluje sposób wywierania terroru na pracownikach, polegajacy na tym, ze dowolne zastrzezenie i niedoskonałość kwituje sie stwierdzeniem : a to ty tego nie wiesz- przeciez to twój obowiazek. Otóz nie! Nie dajmy sie zwariować. Czasy anglosaskiej reguły: wszystko co zostało powiedziane jest wiazące, współczesnie nie obowiazują.
Dzisiaj to co jest obowiazujace musi byc opisane w taki sposob by nie bylo watpliwosci interpretacyjnych i musi byc dostepne w dowolnym momencie. Większośc menedzerów, którzy nie zasługuja na to miano, nie przygotowuje zasad dla swoich pracowników w nalezyty sposób. To czy dysponuja oni tą wiedzą, najłatwiej jest sprawdzić dzieki systemtycznie przeprowadzanym testom. Testo, w wypelnianiu ktorych wsparciem jest pamiec pracownika, czy nawet testo, przy rozwiazywaniu/wypelnianiu ktorych, mozna korzystac z dostepnych regulacji wewnetrznych firmy. Ale trzeba to robić. Dzisiaj, haos w tej materii jest przeolbrzymi. A menedzerowie nie widza w tym nawet odrobiny swojej winy. A to jest ich wina.

Nie da sie wiedzy opanowac w calosci od razu. Jest to proces, ktory trwa. Sledzac stopine opanowania jej przez pracownikow, latwiej podejmuje sie decyzjie na temat mozliwosci ich repozycjonowania z nizszych na wyzsze stanowiska. Robienie tego w oparciu o staz pracowniczy jest kolejną niedorzecznoscia panoszącą się w środowisku biznesowym. A dzieki testom, stosunkowo łatwo mozna to wyregulować i urealnić. Ludzie powinni wiedzieć , ze ich awanse maja wynikac z kompetencji i umiejetnosci, a nie wyłacznie z dobrych, kolezenskich relacji z szefem.  

Praca w ciagłym stresie moze wywołać stan, w którym najbardziej istotne rzeczy, zwiazane z wypelnianiem obowiazkow pracowniczych, nie docieraja do decydentów i nie sa (to akurat jest logiczne) w zadnym stopniu uwzgledniane. Kwartalna mozliwosc wypowiadania sie na tematy zwiazane z organizacja pracy, jest dla kazdego pracownika przywilejem, pozytywnie wplywajacym na samopoczucie i samoocenę. Warto jest więc i z tego mechanizmu korzystać.
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego