PORTAL WIEDZY > PANEL MENEDZERA > Najczestsze dylematy menedzerow zarzadzajacych
obszar odpowiedzialności
cel zespołowy
cel osobisty
własciwe narzedzia pracy
zrozumiale zasady i etyka
rola regulaminów
cele podstawowe i alternatywne
Każdy pracownik, a zwłaszcza menedżer, ceni sobie pracę, w której obdarza się go zaufaniem i nie ogranicza się mu jego kreatywnosci. Każde ograniczenie ma zwykle skutek przeciwny: wywołuje niecheć, niewiarę w siebie, obniżoną samoocenę, niewłasciwe odczytywanie przynależności do społecznosci, etc.
Jeśli , drogi menedzerze, chcesz mieć dobry zespół, to:
dobierz jego członków w sposób własciwy
udostępnij im własciwe narzedzia pracy (i zrób to nalezycie)
wprowadź ich w system i określ im jednoznacznie ich rolę, w nim
daj im swobode decydowania, choćby w mało ważnym zakresie
nie ograniczaj kreatywności swojego zespoły, tylko ją podsycaj nieustannie
traktuj członków swego zespołu zawsze po partnersku
wspieraj cały zespół w jego rozwoju
karaj i nagradzaj ich w obiektywny, przejrzysty sposób
sprwiaj by odczuwali oni wdzieczność wobec organizacji i przełozonych
wynagradzaj ich w sposób adekwatny do zaangażowania i ryzyka
nie stawiaj przed nimi niepotrzebnych barier
staraj sie brać pod rozwagę opinię, które są przez nich dostarczane
Okreslenie granic swobody (somodecyzdowanie o zdarzeniach i nie ograniczanie mozliwosci w sposób nadmierny, to najistotniejsze elementy motywacji kadr pracowniczych i menedzerskich.