spotkania projektowe - PORTAL CX-CEM

Przejdź do treści

Menu główne:

spotkania projektowe

Elementy obszaru CX > ZASOBY WIEDZY W FIRMIE
-przedsięwzięcia mają swoje prawa i zasady...
 
Każda z metodyk zarządzania przedsięwzięciami, zakłada konieczność odbywania celowych spotkań w ściśle określonych momentach przebiegu przedsięwzięcia.

Wśród spotkań projektowych, można wyróżnić kilka różnicujacych je formuł:

  • Spotkania organizacyjne - rozdzielające zadania
  • Spotkania kontrolne (spotkania kontroli przebiegu-tzw. środspotkania)
  • Spotkania podprojektowe, z udziałem wymaganej części personelu
  • Spotkania podsumowujące etapy
  • Spotkania zamulające etapy lub projekt
  • Spotkania podsumowujące- sprawozdawcze
  • Spotkania doraźne- korygujące

Wielka zaletą ich przeprowadzania jest ich nieuchronność, wynikająca z harmonogramu, często nawiązującego i wykorzystującego klasyczny wykres Ganta. Każde opóźnienie realizowania dowolnego elementu harmonogramu, przesuwa wykonanie całości o wymierny stopień.

Najważniejszymi uczestnikami takich spotkań jest PM (project menedżer) lub kierownicy grup zadaniowych (podprojektowa) oraz Sponsor, czyli osoba nadzorująca wykonanie projektu w inny sposób, np. z finansowego lub strategicznego punktu widzenia. Sponsor może podjąć decyzje o zakończeniu spotkania, natomiast przebieg jego zamknięcia nadal nadzoruje gospodarz czyli PM.

Każda z metodyk, w sposób absolutnie zrozumiały i jednoznaczny, opisuje role i zadania w obrębie projektu, ważną rolę przypisując właśnie organizacji spotkań projektowych ( link).
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego