zasoby biblioteczne - PORTAL CX-CEM

Przejdź do treści

Menu główne:

zasoby biblioteczne

Elementy obszaru CX > ZASOBY WIEDZY W FIRMIE
Czy posiadanie własnej biblioteki jest zasadne?
Najlepszym, zawierającym najwięcej omówionych wariantów rozpatrywanego zdarzenia, zbiorem służącym edukacji jest korzystanie z zasobów celowych, dobrych bibliotek. Podział zbiorów tradycyjnie odbywa się wg kryterium autora oraz tematyki. Jeśli autora poznaliśmy wcześniej lub otrzymaliśmy jego nazwisko, w polaczeniu z tytułem publikacji, odnalezienie pozycji książkowej jest bardzo łatwe. Jeśli natomiast poszukujemy publikacji na konkretny temat, to opisy biblioteczne, w klasycznych bibliotekach, nie dają nam narzędzia do szybkiego wyszukiwania. Tutaj należy skorzystać z narzędzi elektronicznych, bazodanowych.

Biblioteki pozostają w stagnacji, łatwiej jest, bowiem i odnaleźć konkretna publikacje i odnaleźć w Sieci wszystkie publikacje na wybrany ( bardzo precyzyjnie określony) temat.

Ilość książek (tytułów) z roku na rok jest coraz większa, publikować może w zasadzie każdy. Książki renomowane ( renomowane książki-renomowanych autorów) mają konkretne recenzje, które mogą być wskazówką na temat ich wartości merytorycznej. Niestety, w dobie social mediów , wystawienie dla beznadziejnej pozycji wielu pozytywnych rekomendacji nie jest problemem, tak jak i wystawienie złych opinii dla wybitnych pozycji. Tu ważne jest korzystanie z zasobów branżowych. Instytucje, które rekomendują, ryzykują wiele, kiedy ich recenzja nie znajdzie potwierdzenia w opinii innych ekspertów. Dlatego są one (recenzje) prawdziwe. Mogą się one nie pojawić w obiegu publicznym, z powodu negatywnej opinii środowiska, wydawcy etc. na temat właśnie wartości intelektualnej pozycji, ale jeśli się pojawiają, to są z pewnością bardzo wartościowe i należy im zawierzyć.

Środowisko CX-CEM nie doczekało się póki co jednolitego katalogu świetnych pozycji i tych niepolecanych, ale to tylko kwestia czasu kiedy i ona powstanie (lista rekomendacyjna portalu CX-BOK- link)
Innym ważnym aspektem jest to, kto z tej wiedzy korzysta. Każda firma, zatrudniająca nowoczesnych menedżerów, jako swoistą konieczność powinna posiadać (fizycznie lub wirtualnie w postaci listy i stosownych, aktywnych linków) swoja bibliotekę. Menedżer musi umieć wskazać miejsca/”zasoby biblioteczne”, które są dla niego inspiracją oraz pozycje, które z konkretnych powodów inspiracją nie są i nie będą, ale dotykają konkretnych tematów/zagadnień. Opieranie się wyłącznie na swoich pomysłach bez możliwości wskazania źródła inspiracji jest nieprofesjonalne. Nieznajomość trendów, pozycji literatury fachowej/branżowej, to oznaka ułomności zawodowej i intelektualnej.  

Podmioty tworzące dzisiaj środowiska branżowe wokół idei customer care/customer experience, chcą ( zresztą bardzo słusznie) zmienić ten trend. Tylko takie działanie sprawi, ze efektywność, a zwłaszcza skuteczność działań i pracowniczych, i menedżerskich zdecydowanie się poprawi. A to jest właściwy kierunek rozwoju branży.

Zasoby biblioteczne i czytelniane musza stanowić podstawę kształtowania postaw menedżerskich, współcześnie.
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego