Rzetelność - EDUKACJA PRACOWNICZA

CX -CENTRUM EDUKACJI SŁUŻB OBSŁUGI KLIENTA
Przejdź do treści

Menu główne:

Rzetelność

- powszechna cecha, oczekiwana od kandydata

W środowisku biznesowym spotyka się kilka zasadniczo różnych modeli organizacyjnych:
 
1.Model zorientowany na cel – nie ważne jest jak to działa, byleby realizować cele/zadania
2.Model zorientowany na styl działania – nie ważne czy cel jest realizowany, ważne by jakość obsługi spełniała pierwotne kryteria akceptacji,
3.Model wszechstronnie zorientowany – ważne w nim sa absolutnie wszystkie elementy działania:  i środki, i metody, i rezultaty
Większość menedżerów deklaruje co prawda model „3”, ale w praktyce pracownicy nie są zupełnie przygotowani, by go móc realizować. Model ten jest bardzo skomplikowany i do tego bardzo… niepraktyczny. Przy konfigurowaniu jego założeń, dojście do konsensusu jakości i skuteczności jest niezwykle trudne. Dlatego w nowej organizacji, niedojrzałej, wybierać należy pomiędzy modelami „1” i „2”.

Rzetelność, o której warto jest zawsze mówić, oznacza:
 
  • Próbę pogodzenia modelu „1” i „2” i stworzenie modelu podążającego w kierunku modelu „3”
  • Otwartość komunikacyjną pomiędzy uczestnikami działań, pracownikami i ich menedżerami,
  • Elastyczność w modyfikowaniu założeń, pod wpływem otoczenia
  • Raportowalność, czyli możliwość monitorowania zarówno przebiegu , jak i metod działania

Rzetelność panująca w firmie powoduje, że poruszamy się w sferze jednoznacznie zrozumiałej, co w konsekwencji oznacza postac całkowicie transparentną. I tylko w takich warunkach możliwe jest natychmiastowe reagowanie na trudności oraz osiąganie wysokich rezultatów prowadzonych działań.
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego