CELE I WYZWANIA Tworząc strategię firmy i przygotowując plan operacyjnego lub marketingowego działania, jednym z pierwszych i najważniejszych zadań jest stworzenie listy celów i określenie charakteru wyzwań dla poszczególnych menedżerów i grup pracowniczych.
Cel, o którym nie pamiętamy, mogą niekiedy zniknąć z naszych oczu, a to zawsze powoduje niebezpieczeństwo, że nasze działania mogą przestać być kompleksowe, spójne i efektywne. Utrwalenie ich znaczenia (znaczenie celów) w umysłach ludzi jest pierwszym krokiem do osiągniecia wymaganej w biznesie efektywności. Do tego by móc sprawdzić, czy cele zostały określone właściwie, wystarczy pytać o nie ludzi, przy każdej nadarzającej się okazji. Nie pytać co robisz, a pytać co chcesz zrobić i co chcesz dzięki temu odciągnąć. Nauczenie pracowników takiego postepowania, to podstawa skutecznych działań w firmie.