Nasze wyobrazenia - EDUKACJA PRACOWNICZA

CX -CENTRUM EDUKACJI SŁUŻB OBSŁUGI KLIENTA
Przejdź do treści

Menu główne:

Nasze wyobrazenia

PRACA i ZATRUDNIANIE > Typologia pracy
Wiedza o firmie
Wiedza o stanowisku
Charakter pracy na stanowisku
Posiadane kompetencje
Istniejace zaleznosci słuzbowe
Przebieg ścieżki odwoławczej
Możliwosci rozwoju
Co stymuluje nasze działania?
 
Czyli jaką pracę udało mi się znaleźć?

Pracownik, który jeszcze przed chwilą był jedynie kandydatem do pracy, cieszy się z nowego etapu zawodowego prawie zawsze. Wyobraża on sobie świetną atmosferę w pracy, przyjaźnie współdziałających kolegów, wyrozumiałych i cierpliwych nauczycieli-mentorów i zaczyna pracować najlepiej jak potrafi.
 
Pierwsze rozczarowania przynosi wdrożenie. Zbyt szybko omawiane zagadnienia, zbyt pobieżnie analizowane podstawowe parametry do tego stopnia, ze zaczyna się zastanawiać co jest faktem, a co jedynie wymuszona interpretacją. Niepełne, nie wyczerpujące odpowiedzi na istotne pytania.  Wszechobecna trywializacja zagadnień, odbijanie piłeczki „sprawdźcie sami” zamiast precyzyjnego omówienia zagadnienia. Brak dokumentacji i narzędzi wspomagania wiedzy. A zapewniany był, ze żadne z tych zagadnień nie będzie źródłem problemu, ze wszystko jest precyzyjnie opisane i wytłumaczone.
 

Zdecydowanie łatwiej jest pracownikowi mówić o ciemnych stronach dowolnego zagadnienia, kiedy nie jest on zaskakiwany i kiedy jest przygotowany do obrony swoich i zbijania argumentów swego adwersarza. Omawianie szczegółowe, wykorzystujące prawdziwe informacje to działanie na rzecz klienta. Oszukiwanie, poprzez ukrywanie faktów, to działanie jednorazowe o charakterze akwizycyjnym.  

Nie powinno nikogo dziwić, ze jeśli definicje określonych terminów nie zostaną jednoznacznie wyjaśnione/określone to, wcześniej czy później, staną się źródłem konfliktów. Najczęstsze rozbieżności związane są z taki terminami jak:
  • osiąganie celów,
  • wysoka jakość pracy,
  • współdziałanie
  • śrubowanie wyników
  • konsekwencja bieżących działań,
  • podporzadkowanie
  • podleganie komuś
  • odpowiadanie przed kimś, za swoje działania
  • terminowość,
  • opłacalność działania,
  • zaangażowanie,
  • natychmiast,
  • wkrótce,
  • etc…

Granice akceptacji, przy większości z nich są tak odległe od siebie ( dla menedżera vs dla pracownika), ze znalezienie wspólnych elementów staje się a wykonalne.
 
Jeżeli zbyt często będzie miało miejsce kwestionowanie znaczenia terminów przez drugą stronę, to konflikt personalny stanie się nieunikniony.
 
Aby temu zapobiec, terminy te muszą być zrozumiałe w sposób jednoznaczny.
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego