Oczekiwania pracodawcy - EDUKACJA PRACOWNICZA

CX -CENTRUM EDUKACJI SŁUŻB OBSŁUGI KLIENTA
Przejdź do treści

Menu główne:

Oczekiwania pracodawcy

PRACA i ZATRUDNIANIE > Typologia pracy
Wiedza o firmie
Wiedza o stanowisku
Charakter pracy na stanowisku
Posiadane kompetencje
Istniejace zaleznosci słuzbowe
Przebieg ścieżki odwoławczej
Możliwosci rozwoju
Do czego pracodawca potrzebuje pracownika?
 
Na jakich warunkach zatrudniam swoich pracowników?

Pracodawca nigdy nie zatrudnia pracowników bez powodu. Dla niego zatrudnienie dodatkowego pracownika ma sens jedynie wtedy, kiedy jest równoznaczne z wypracowywaniem, dzięki niemu, dodatkowego zysku dla firmy, które jest jego własnością (współwłasnością). Zwraca wiec uwagę na to, by koszty wynagrodzenia stanowiły jedynie określoną z góry część zysku, jaki pracownik ten generuje dla firmy.

Cechy jakim powinien się charakteryzować stanowią raczej zbiór niezależnych elementów , w nie stały (niezmienny) ich konglomerat.
 
Dla pracodawcy, pracownik musi być:

  • przyjazny- by klient zawsze tu wracał, po następne zakupy,
  • sprawny- by w jednostce czasy był w stanie obsłużyć jak największą liczbę klientów,
  • przekonujący- by zakupy jednostkowe miały jak największą wartość
  • samodzielny- by nie trzeba było go w pracy ciągle wspierać
  • samodzielny- by rozwiązywał problemy informując o nich i przynosząc równocześnie metodę ich rozwiazywania
  • rozsądny- by nie generował konfliktów i nieporozumień
  • przewidujący – by był w stanie skutecznie przewidywać zdarzenia i zjawiska
  • tani- by zadawalał się dotychczasowym wynagrodzeniem przy maksymalizacji produkcji zysków dla firmy, ze swojej strony
  • zapobiegliwy- potrafiący zawczasu przygotować się do niecodziennych sytuacji
  • etc.

To tylko mała część ważnych do zanalizowania zagadnień, ale sposób ich opisywania powinien dać wyobrażenie o tym, w jaki sposób o pracowniku w biznesie, myśli pracodawca.Na pewno mysli inaczej, niz jego najlepszy nawet, pracownik.
 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego